dijous, 9 d’abril del 2009

MANIFEST ARTÍSTIC REIVINDICATIU

NO QUEREMOS SER UN FÓSIL
Sobre el mercado de san Mateo se encuentra la Escuela Municipal de Bellas Artes, un centro de enseñanza artística que debería ser motivo de orgullo para todos los alcoyanos por su historia, por su singularidad y por los autores que han surgido de sus aulas. Sin embargo los alumnos del centro sentimos que la escuela está cada vez más olvidada por parte de nuestro gobierno municipal. Sentimos una gran falta de apoyo para la promoción del centro, para su adecuado desarrollo. No queremos existir como un ser que antaño tuvo vida y que ahora, aplastado por la desidia, queda petrificado en un vago recuerdo.
Las dependencias que ocupa actualmente el centro no tienen acceso para personas con problemas de movilidad, o con enfermedades que impidan la subida de escaleras. La carencia de un ascensor o de una planta baja supone que el traslado de esculturas de cierto peso deba realizarse con la ayuda de varios alumnos y con riesgo de dañar las obras. Las instalaciones no han sido objeto de ninguna reforma en los últimos lustros. Son constantes los pronblemas en la instalación eléctrica. En diciembre de 2008 dejó de funcionar la cisterna de uno de los servicios con que cuenta la primera planta y todavía no se ha reparado. Los mismos alumnos, que ocupan un reducido espacio en la buhardilla del edificio, tuvieron que sellar con espuma de polurietano un hueco del tejado por el que entraba una gran corriente de aire. La desidia que padecen las instalaciones se manifiesta incluso en la deslucida placa que sirve de rótulo de la escuela. Llegados ha este punto podemos preguntarnos ¿Quién se responsabiliza del mantenimiento del centro? Éste no es misión del profesorado, ni del alumnado. La escuela no dispone de un ayudante de centro, con el que cuenta, por ejemplo, el Conservatorio de Música. Un conserje se ocupa de la función básica de abrir y cerrar la escuela, atender al timbre y el teléfono, y diariamente acude el servicio de limpieza al centro, pero la labor de gestión administrativa y solución de incidencias no está cubierta.
El alumnado de la escuela se siente desatendido por parte del Ayuntamiento, hecho matizado por alguna visita, esporádica y testimonial, de la concejal de cultura, que siempre nos devuelve con sus palabras la ilusión efímera de que está cerca una solución definitiva al problema de espacio que padecemos.
Conocemos la difícil situación que atraviesa el municipio y el conjunto del estado, que son malos tiempos para todo y mucho más para "lo bello y lo sublime", pero somos también conscientes de que hace ya tiempo que el Ayuntamiento dispone de un proyecto presentado por la propia escuela para su ubicación en la antigua primera planta del mercado de San Mateo. Proyecto que atendía también a la necesidad de espacios de trabajo para el desarrollo de las artes con que se encuentra el importante colectivo de autores con que cuenta Alcoy. Enterrar los contenedores ante la puerta de la Escuela ha costado más de doscientos mil euros ¿Cuánto hubiera costado habilitar un aula en la primera planta del edificio del mercado? Creemos que el actual gobierno municipal ha olvidado la importancia que tiene para la sociedad de Alcoy la Escuela Municipal de Bellas Artes, como cantera de artistas y parte de nuestra rica tradición cultural.
Nota de prensa. Colectivo de alumnos de la Escuela Municipal de Bellas Artes.

NO VOLEM SER UN FÒSSIL

Sobre el mercat de sant Mateu es troba l'Escola Municipal de Belles Arts, un centre d'ensenyança artística que hauria de ser motiu d'orgull per a tots els alcoians per la seua història, per la seua singularitat i pels autors que han sorgit de les seues aules. No obstant els alumnes del centre sentim que l'escola està cada vegada més oblidada per part del nostre govern municipal. Sentim una gran falta de suport per a la promoció del centre, per al seu adequat desenvolupament. No volem existir com un ser que antany va tindre vida i que ara, esclafat per la desídia, queda petrificat en un vague record.
Les dependències que ocupa actualment el centre no tenen accés per a persones amb problemes de mobilitat, o amb malalties que impedisquen la pujada d'escales. La carència d'un ascensor o d'una planta baixa suposa que el trasllat d'escultures de cert pes haja de realitzar-se amb l'ajuda de diversos alumnes i amb risc de danyar les obres. Les instal·lacions no han sigut objecte de cap reforma en els últims lustres. Són constants els problemes en la instal·lació elèctrica. Al desembre del 2008 va deixar de funcionar la cisterna d'un dels servicis amb què compta la primera planta i encara no s'ha reparat. Els mateixos alumnes, que ocupen un reduït espai en el porxe de l'edifici, van haver de segellar amb bromera de polurietano un buit de la teulada pel qual entrava un gran corrent d'aire. La desídia que patixen les instal·lacions es manifesta inclús en la deslluïda placa que servix de rètol de l'escola. Arribats hi ha este punt podem preguntar-nos qui es responsabilitza del manteniment del centre? Este no és missió del professorat, ni de l'alumnat. L'escola no disposa d'un ajudant de centre, amb el que compta, per exemple, el Conservatori de Música. Un conserge s'ocupa de la funció bàsica d'obrir i tancar l'escola, atendre al timbre i el telèfon, i diàriament acudix el servici de neteja al centre, però la labor de gestió administrativa i solució d'incidències no està coberta.
L'alumnat de l'escola se sent desatés per part de l'Ajuntament, fet matisat per alguna visita, esporàdica i testimonial, de la regidor de cultura, que sempre ens torna amb les seues paraules la il·lusió efímera de què està prop una solució definitiva al problema d'espai que patim.
Coneixem la difícil situació que travessa el municipi i el conjunt de l'estat, que són mals temps per a tot i molt més per a "el bell i sublim", però som també conscients que fa ja temps que l'Ajuntament disposa d'un projecte presentat per la pròpia escola per a la seua ubicació en l'antiga primera planta del mercat de Sant Mateu. Projecte que atenia també a la necessitat espais de treball per al desenvolupament de les arts amb què es troba l'important col·lectiu d'autors amb què compta Alcoi. Soterrar els contenidors davant de la porta de l'Escola ha costat més de dos-cents mil euros Quant haguera costat habilitar un aula en la primera planta de l'edifici del mercat? Creiem que l'actual govern municipal hi ha oblidat la importància que té per a la societat d'Alcoi l'Escola Municipal de Belles Arts, com a planter d'artistes i part de la nostra rica tradició cultural.

Nota de premsa. Col·lectiu d'Alumnes de l'Escola Municipal de Belles Arts d'Alcoi.


3 comentaris:

Anònim ha dit...

molta raó !!!!!!

Alex ha dit...

Una llastima que una institució tant important en Alcoi patisca tant d'abandó

V. Fauvé ha dit...

Que'ns donen un centre a la "ALTURA" de les tasques artístiques que és desenvolupen en l'Escola Municipal de Belles Arts!!!!!!!