diumenge, 21 de juny de 2009

Gustave Doré...a Alcoi


Las famosas Fiestas de San Jorge vistas por el grabador e ilustrador Gustave Doré.

Retrato de Gustave Doré.


Algunas costumbres entorno a las Fiestas de San Jorge del Alcoy de 1863.


El que no sap molta gent es l'estança a Alcoi del Baró Charles Davillier y Gustave Doré. Cal recordar que Paul Gustave Doré va ser un artista, gravador e il·lustrador de gran importància, realitzàn obres per a il·lustrar la Divina Comèdia, El Quixot, etc...Davillier y Doré apleguen a Alcoi en els dies inicials de les festes georgines, en 1863, i es queden entre nosaltres atrets pel renom de les Festes de Moros y Cristians. Doré realitza uns dibuixos esplèndids, inaudits, i Davillier s'encarregarà de descriure el que presencien: "El dia que aplegarem a Alcoi -diu-, la ciutat presentava un aspecte desacostumat; els habitants anaven i tornaven molt afaenats; ací i allà es formaven grups i es xarrava amb molta animació que anunciava alguna cosa extraodinaria que es preparava a Alcoi...Curiosos per saber la solució de l'enigma ens vam arrimar a un grup i els vam preguntar, que passava...¡Com!, ens va respondre un d'ells, no sabeu llavors que es la festa de Sant Jordi i que demà comença la fira d'Alcoi?
-----------------------

Gustave Doré...en Alcoy

Lo que no sabe mucha gente es que el barón Charles Davillier y el grabador Gustave Doré estubieron de paso en Alcoy. Cabe recordar que gustavo Doré fue un reputado artista, ilustrador y grabador, que realizó diversas obras ilustradas para la Divina Comedia, Don Quijote, etc... Davillier y Doré llegan a Alcoy en los días iniciales de los festejos georginos, en 1863, y se quedan entre nosotros atraídos por la fama de los Moros y cristianos de Alcoy. Doré realiza unos dibujos espléndidos, inauditos diríase, y Davillier se encargará de describir cuanto ambos presencian; "El día que llegamos a Alcoy -dice-, la ciudad presentaba un aspecto desacostumbrado: los habitantes iban y venían muy atareados; acá y allá se formaban grupos y se charlaba con una animación que anunciaba que algo extraudinario se preparaba...Curiosos por saber la solución del enigma nos acercamos a un grupos y preguntamos porqué era todo aquel movimiento: ¡Cómo!, nos respondió uno de los habitantes, ¿no sabéis entonces que es la fiesta de San Jorge y que mañana comienza la feria de Alcoy?

4 comentaris:

Fernando ha dit...

Es uno de los grabadores e ilustradores más interesantes que han existido

Bea ha dit...

¿ FESTEJOS GEORGINOS ??? SUENA SUPER - MEGA - HIPER RARO

Alex ha dit...

Molt interessant, llastima que el tamany de les imatges siga tant reduit

Fernando ha dit...

Ya lo se, son las únicas ima´genes que he podido conseguir, fotos de un documento pdf del ordenandor...buscaré más información, porque es bastante insólito!!