

Juan Gil-Albert, oli de Enrique Climent
 
 Antic Carrer Polavieja, avui San Llorenç
Naixque en Alcoy el 1 d’abril de 1904 en el carrer Polavieja nº 4 (hui Carrer Sant Llorenç). La casa era propietat de sos pares i en la planta baixa s’obria un taller de ferreteria com a negoci familiar.
En 1912 es traslada en la seua familia a Valencia ciutat, a on son pare monta un almagasen de ferreteria. Ingresa com a intern en el colege d’Escolapis. Realisa l’examen d’ingres al bachillerat en l’Institut Lluis Vives de Valencia.
Entrada a la casa d'estiu d'El Salt
En l’any del trasllat a Valencia son pare acabà la construccio d’una casa en El Salt, a uns kilometros d’Alcoy, parage fabulos, en el que havia segut un vell moli i a on Gil-Albert escriuria gran part de la seua obra que està plena de referencies -directes o indirectes- al Salt. Tot l’estusiasme de Gil-Albert per Azorín i Miro te les seues fonts en esta devocio compartida per la terra de les montanyes de les comarques alacantines.
 Vista del vonjunt arquitectònic d'El Salt
Vista del vonjunt arquitectònic d'El Salt Acaba el bachillerat en 1920 i es matricula en les facultats de Dret i Filosofia i Lletres. Poc despres, en 1922, decidix abandonar els seus estudis i dedicar-se a escriure, lo que no agrada als seus pares.
 
 
Juan Gil-Albert
Nació en Alcoy el 1 de abril de 1904 en la calle Polavieja nº 4 (hoy Calle Santa Lorenzo). La casa era propiedad de sus padres y en la planta baja se abría un taller de ferretería como negocio familiar.
En 1912 se traslada con su familia a Valencia ciudad, a donde su padre monta un almacén de ferretería. Ingresa como a interno en el colegio de Escolapios. Reácima el examen de ingreso a bachillerato en el Instituto Lluis Vives de Valencia.
En el año del traslado a Valencia su padre acaba la construcción de una casa en El Salt, a unos kilometros de Alcoy, parage fabuloso, en el que había asentado un viejo molino y donde Gil-Albert escribiría grande parte de su obra, que está llena de referencias -directas o indirectos- al Salt. Todo el estusiasmo de Gil-Albert por Azorín y Miro tiene sus fuentes en esta devoción compartida por la tierra de las montañas de las comarcas alicantinas.
 El Salt amb tot el seu esplendor.
El Salt amb tot el seu esplendor.Acaba el bachillerato en 1920 y se matricula en las facultades de Derecho y Filosofía y Letras. Poco después, en 1922, decide abandonar sus estudios y dedicarse a escribir, lo que no gusta a sus padres.
 












 
 
 
 
 
 
 
 
